Translate

събота, 16 май 2015 г.

Парк за танцуващи мечки

Това е една история за едно уникално място, сгушено между Рила и Пирин, където човек може да усети с всички сетива спокойствието, което предлага природата, да изпита насладата от тишината и чистия въздух и да изпита своя авантюристичен дух, заобиколен от много зеленина и ... мечки :)
Паркът за танцуващи мечки е разположен в Рила планина, на 12 км от гр. Белица. Потегляйки от Велинград нямахме предварителна нагласа за това какво точно ще заварим, с единствената цел да не останем разочаровани. Предстояха ни около 60 километра планински път и решихме, че прекрасната планинска панорама е достатъчно приятно изживяване и всичко останало би било бонус. В това се убедихме още на първите 20-тина километра.

В гр. Белица видяхме упътваща табела и поехме по пътя към парка. Първият един километър се оказа много трудно проходим за средноголям лек автомобил. След това стана малко-по изравнен и след около 4 километра стигнахме до асфалтополагаща машина. Оказа се, че извършват цялостно обновяване на пътя, което много скоро ще приключи.

След като ни обясниха, че остават около 3 километра до парка, решихме да продължим пеш. След близо 1,5 километра, любезно момче с каруца и малко конче отзад, ни помогна да изминем още около 500 м.

Слязохме, понеже конят започна да се хлъзга от стръмнината и новия асфалт и разбрахме, че до парка остават още около 3 километра.
Докато стояхме малко объркани, красивата природа отново ни даде тласък

Повървяхме още около 2 километра и изведнъж се натъкнахме на това:

Това беше нещо като ледено студен душ в горещ летен ден. И все пак не се отказахме. Колкото по-високо се изкачвахме, толкова по-красиво ставаше

Пристигнахме в парка. Починахме си на пейките вдясно от входа и се запътихме към първия мечок, който видяхме.

Служителка в парка ни обясни че тези мечки са били измъчвани докато са работили за хората и тази на снимката е напълно сляпа. Понеже в парка не се заплаща такса за вход, разчитат изцяло на дарения. Фондациите "Четири лапи" и "Бриджит Бардо", както и Община Белица, са осигурили условия, максимално близки до естествените, което е позволило на някои от мечките да се възстановят почти напълно.

Обясниха ни как да стигнем до панорамна площадка, от която имало красива гледка и поехме по сравнително стръмна пътека покрай оградата на парка.

Докато вървяхме, през цялото време виждахме мечки. Може би една от причината е, че посещението ни съвпадна с техния обяд. Мечките в парка имат стриктен хранителен режим - закусват с плодове и зеленчуци, обядват с хляб, а за вечеря получават риба, мед и орехи.

Бяхме изключително изморени, а една от мечките се приближи до оградата (по която тече лек ток за да се избегнат инциденти) и ни поведе по нея чак до панорамната площадка, която достигнахме за около 30 минути.
Това беше мястото, което ни убеди, че всичкият този път не е бил напразно.

От палубата на "кораба" се разкрива спираща дъха гледка към двата величествени гиганта:
  Пирин

Рила

А точно под нас мечетата се забавляваха

Всички мечки в парка имат имена (Георги, Мариана, Стефан и др.) и всяка една има своя история, която служителите на парка с радост биха ви разказали. Природата и въздухът са уникални и ако разполагате със свободен ден мечетата са прекрасна компания. Пътят до там ще е готов много скоро.
Тръгнахме с невероятно чувство на удовлетвореност и много приповдигнато настроение. Предстояха ни 6 километра до колата, но това вече не беше нещо, за което си струваше да мислим. Мислите ни бяха заети с това

Считано от 06.08.2016г. поради големия интерес към парка се въвежда такса вход за посетителите. Тя ще бъде в размер на 3 лв. за деца и 6 лв. за възрастни и съответно 2 и 4 лв. при групови посещения. Всички посещения ще бъдат извършвани с екскурзовод с цел максимално гарантиране на сигурността на посетителите и спокойствието на мечките в парка. Някои части от парка, които мечките използват за уединение и почивка, е възможно да бъдат с ограничен достъп. Обиколката на парка ще трае около 40 минути, като ще има осигурен екскурзовод на всеки 30 минути. Тези мерки са необходими, тъй като паркът се посещава от над 300 души дневно. Събраните средства ще бъдат изразходвани за образователни програми в района, целящи по-голяма информираност и изграждане на по-хуманно отношение към животните.

Работно време:
Април - Юни: 12:00-18:00 ч.
Юли - Август: 10:00-12:00 ч. / 13:00-18:00 ч.
Септември - Ноември: 12:00-18:00 ч.
Декември - Март - Затворено за посетители.
За актуално работно време, моля посетете страницата на парка.

Карта на местоположението:
Парк за Танцуващи мечки - гр. Белица

В случай, че този блог ти е харесал, моля заповядай на друга Фотообиколка. Благодаря!

Текстът и снимките в този блог са авторски и са собственост на Денислав Методиев. Желаещите да използват снимките следва да се съобразяват със Законът за авторското право - да посочват автора и да предоставят активен линк към блога phototour-belica.blogspot.com .